״אין עתיד ללא עבר״.
סיפורה של טמפו.
סיפורה של טמפו שזור בסיפורה של מדינת ישראל – סיפוריהן משולבים זה בזה ומשקפים זה את זה. דרכה של החברה החלה ב-1953 עם משקה יחיד ופופולארי בטעם למון ליים. מאז והלאה, יצאה החברה למסע של צמיחה והרחיבה בהדרגה את תחומי פעילותה הכוללת כיום בירה, יין, משקאות קלים וחריפים, מים וקפה. כיום טמפו מציעה משקאות לכל צרכן, המתאימים לכל שעה במהלך היום.
1934
מבשלת הבירה הראשונה בארץ – “תעשית בירה ארץ ישראלית”, שהיתה מוכרת גם כ”מבשלת בירה פלסטינה”, מוקמת בראשון לציון. המותג המוביל של המבשלה היה בירה “נשר”, על שני סוגיה: בירה לבנה, בסגנון פילזנר, ובירה שחורה, ללא אלכוהול, בשם “נשר מאלט”. המותג שווק במהלך השנים תחת סלוגנים שונים, כמו “בירה מאלט – משקה בריאות, מרווה צמא – מפיג לאות”, “החבר’ה קוראים לזה בירה נשר”, וכמובן הסיסמה שהפכה לקאלט – “מה הקשר? בירה נשר”.
1950
גולדסטאר, הבירה המובילה בישראל, מיוצרת לראשונה במבשלות
בירה פלסטינה ברשל”צ. גולדסטאר היא בירת לאגר. בגרמנית המילה
Lagern פירושה “לאחסן”. עם סיום הכנת בירות הלאגר הן מאוחסנות
למשך שבוע-שבועיים בטמפרטורה של 4-0 מעלות, מה שמקנה להן
בהירות וצלילות. מראשית דרכה, גולדסטאר הייתה הבירה לגברים
ונמכרה בשק”ם הצבאי, מלווה בסלוגן שליווה אותה עשרות שנים
– “תנו לגבר גולדסטאר”.
1952
הקמת מפעלי “מבשלה לאומית” בנתניה. מותג הדגל של המבשלה, שנהנתה באותן שנים ממונופולין בייצור בירה בישראל, היה “אביר”. את שמה של הבירה הותיקה העניקו לה לגמרי במקרה, חיילי הצבא הבריטי ששהו בארץ בתקופת המנדט. החיילים, שלא שלטו בשפה העברית, היו נוהגים להיכנס לבר ולבקש “A Beer”.
“מילת הקוד” של החיילים הבריטים, הפכה בסופו של דבר לשמו של המותג המוביל של “מבשלה לאומית”.
1953
משקה הלימון ליים של טמפו צובר תאוצה בשוק, ומייסד החברה משה בורשטיין מחליט להעביר את המפעל הקטן של טמפו מפרדס חנה ולהקים מפעל גדול ומשוכלל בחולון. במפעל החדש החלו לייצר, בנוסף לטעם הלימון ליים, גם טמפו בטעמים קולה ואורנג’דה. המשקאות זכו לפופלריות אדירה ובכל יום יצאו עשרות משאיות טמפו לכל רחבי הארץ. המשקה זכה להצלחה יוצאת דופן בקרב חיילי צה”ל, שיכלו לקנות אותו בשק”ם.
1961
גם פול ניומן נהנה משתיית בירה גולדסטאר
1968
תנו לגבר טרמפ – תנו לגבר גולדסטאר
1968
טמפו מרחיבה את עסקיה ומקימה מפעל לייצור בקבוקי זכוכית בירוחם. במפעל מותקן הציוד החדיש בעולם, שמאפשר תפוקה של 25,000 טונות זכוכית חלולה ובשנים הבאות אף עד ל-60,000 טון.
1968
טמפו משיקה את בירה “מכבי”. על מנת לייצר בירה ברמות הגבוהות ביותר, הובא למבשלות השיכר בנתניה ברומייסיטר גרמני בעל שם עולמי. שמה של הבירה, שיועדה גם לייצוא, ניתן לה על שם המכבים שניצחו את היוונים והפכו לסמל לגאווה ישראלית. על התווית הראשונה אף הוטבע איור של לוחם מכבי. בירה מכבי עלתה על כל הציפיות ובמהלך השנים זכתה בתחרויות בינ”ל רבות, בניהן: לוקסמבורג 1977, פריז 1979 ובריסל 1981.
1970
טמפו משיקה את בקבוק המשפחתי – ה”ליטר פלוס” – בקבוק של 1.2 ליטר.
1981
בירה מכבי מקרבת לבבות
1983
משה בורנשטיין מביא את הפי.אי.טי (PET) לישראל על-ידי השקת הקנקל – בקבוק 2 ליטר מפלסטיק שקוף, בעל תחתית מייצבת, שהפך מיד ללהיט והחליף את הבקבוקים המשפחתיים מזכוכית. הקנקל נמכר ב-3 טעמים -טמפו-קולה, טמפו-לבן (למון-ליים) והטעם הפופולארי ביותר – טמפו-אורנג’.
1983
טמפו משיקה משקה אלכוהולי קל בשם “שנדי” – שילוב של בירה עם 1.9% אלכוהול ולימונדה. שנדי הוא משקה גרמני שנולד במקרה בשנת 1912 במהלך מירוץ האופניים המסורתי של מחוז בוואריה. אחד ממוכרי הבירה בדוכנים שמוקמו לאורך המסלול, שמלאי הבירה שלו הלך ואזל, החליט בפרץ של יצירתיות למהול את הבירה שנותרה לו בלימונדה. הקוקטייל המפתיע כבש את קהל האוהדים. עד היום מותג השנדי המוביל בגרמניה נקרא ‘RADLER’ – “רוכב האופניים”. השקת הגרסה העברית לוותה בקמפיין בלתי נשכח בכיכובו של הזמר רוד סטיוארט, תחת הסיסמה “אני צמא לשנדי שלך”.
1988
את אני ובירה מכבי
1992
ב-15 באפריל 1992, טמפו הופכת לזכיינית של תאגיד פפסיקו בישראל, ומבשרת את פתיחתה של “מלחמת הקולה” בישראל. תוך מספר שנים, הפורטפוליו של פפסיקו במלואו זמין בכל החנויות בישראל.
1992
בשנת 1992 בירה היינקן נכנסת לשוק המקומי וטמפו הופכת למשווקת הבלעדית של המותג בישראל. עד מהרה הופכת היינקן לבירת הפרימיום מס’ 1 בישראל. שיתוף הפעולה בין היינקן לטמפו מתהדק ומגיע לשיאו בשנת 2005, כשהיינקן רוכשת 40% ממניות טמפו. היינקן היא כיום מותג הפרימיום בעל התפוצה הרחבה ביותר בעולם, נמכרת בלמעלה מ-175 מדינות.
1994
גולדסטאר הופכת לכוכב של הפאב
1994
יש מכבי יש חברים. וכל מילה נוספת מיותרת
2001
רני מגולני משאיר את החבר’ה במתח
2004
כיום טמפו מחזיקה ב-100% ממניות היקב שהפך מאז ליקב הישראלי הגדול והמעוטר ביותר בתחרויות יין בינ”ל.
2004
אנחנו חוזרים ושואלים – מה הקשר? בירה נשר!
2006
תגיד תודה שאתה גבר, ותשתה משהו.
2009
טמפו הופכת למפיצה הישראלית של משקה האנרגיה – XL, והופכת למובילת השוק.
2011
טמפו מרחיבה את פעילותה בשוק האלכוהול בישראל ומתחילה לשווק את מותגי התאגיד פרנו ריקארד באופן בלעדי.
2012
הביטבוקס של פפסי מקס מכניס את כולנו לגרוב
2014
לראשונה טמפו מתחילה לייצר את בירת היינקן במבשלה בנתניה.
2015
טמפו מרחיבה את פעילותה בתחום המשקאות הקלים ורוכשת 50% מ”אדיר סחר”
2015
גולדסטאר Unfiltered – ביצירה אמתית עדיף לגעת כמה שפחות
2015
טמפו מרחיבה את פעילותה בשוק הוודקה בישראל ומתחילה לשווק את מותג בלוגה היוקרתי באופן בלעדי
2015
טמפו ממשיכה להרחיב את פעילותה כחברה הפועלת בכל עולמות המשקאות ונכנסת לעולם הקפה. זאת באמצעות רכישת חברת נני המייבאת מותגים לשוק הקפה החם. במסגרת פעילת זו החברה משווקת את המותגים מאורו, קימבו, קסטודורו ומואק.
2017 - מתרחבים לפעילות בחו"ל