״אין עתיד ללא עבר״.
סיפורה של טמפו.

סיפורה של טמפו שזור בסיפורה של מדינת ישראל – סיפוריהן משולבים זה בזה ומשקפים זה את זה. דרכה של החברה החלה ב-1953 עם משקה יחיד ופופולארי בטעם למון ליים. מאז והלאה, יצאה החברה למסע של צמיחה והרחיבה בהדרגה את תחומי פעילותה הכוללת כיום בירה, יין, משקאות קלים וחריפים, מים וקפה. כיום טמפו מציעה משקאות לכל צרכן, המתאימים לכל שעה במהלך היום.

clock picture
history image 0
1934

מבשלת הבירה הראשונה בארץ – “תעשית בירה ארץ ישראלית”, שהיתה מוכרת גם כ”מבשלת בירה פלסטינה”, מוקמת בראשון לציון. המותג המוביל של המבשלה היה בירה “נשר”, על שני סוגיה: בירה לבנה, בסגנון פילזנר, ובירה שחורה, ללא אלכוהול, בשם “נשר מאלט”. המותג שווק במהלך השנים תחת סלוגנים שונים, כמו “בירה מאלט – משקה בריאות, מרווה צמא – מפיג לאות”, “החבר’ה קוראים לזה בירה נשר”, וכמובן הסיסמה שהפכה לקאלט – “מה הקשר? בירה נשר”.

history image 1
1950

גולדסטאר, הבירה המובילה בישראל, מיוצרת לראשונה במבשלות
בירה פלסטינה ברשל”צ. גולדסטאר היא בירת לאגר. בגרמנית המילה
Lagern פירושה “לאחסן”. עם סיום הכנת בירות הלאגר הן מאוחסנות
למשך שבוע-שבועיים בטמפרטורה של 4-0 מעלות, מה שמקנה להן
בהירות וצלילות. מראשית דרכה, גולדסטאר הייתה הבירה לגברים
ונמכרה בשק”ם הצבאי, מלווה בסלוגן שליווה אותה עשרות שנים
– “תנו לגבר גולדסטאר”.

history image 2
1952

הקמת מפעלי “מבשלה לאומית” בנתניה. מותג הדגל של המבשלה, שנהנתה באותן שנים ממונופולין בייצור בירה בישראל, היה “אביר”. את שמה של הבירה הותיקה העניקו לה לגמרי במקרה, חיילי הצבא הבריטי ששהו בארץ בתקופת המנדט. החיילים, שלא שלטו בשפה העברית, היו נוהגים להיכנס לבר  ולבקש “A Beer”.
“מילת הקוד” של החיילים הבריטים, הפכה בסופו של דבר לשמו של המותג המוביל של “מבשלה לאומית”.

history image 3
1953

משקה הלימון ליים של טמפו צובר תאוצה בשוק, ומייסד החברה משה בורשטיין מחליט להעביר את המפעל הקטן של טמפו מפרדס חנה ולהקים מפעל גדול ומשוכלל בחולון. במפעל החדש החלו לייצר, בנוסף לטעם הלימון ליים, גם טמפו בטעמים קולה ואורנג’דה. המשקאות זכו לפופלריות אדירה ובכל יום יצאו עשרות משאיות טמפו לכל רחבי הארץ. המשקה זכה להצלחה יוצאת דופן בקרב חיילי צה”ל, שיכלו לקנות אותו בשק”ם.

history image 4
1961

גם פול ניומן נהנה משתיית בירה גולדסטאר

history image 5
1968

תנו לגבר טרמפ – תנו לגבר גולדסטאר

history image 6
1968

טמפו מרחיבה את עסקיה ומקימה מפעל לייצור בקבוקי זכוכית בירוחם. במפעל מותקן הציוד החדיש בעולם, שמאפשר תפוקה של 25,000 טונות זכוכית חלולה ובשנים הבאות אף עד ל-60,000 טון.

history image 7
1968

טמפו משיקה את בירה “מכבי”. על מנת לייצר בירה ברמות הגבוהות ביותר, הובא למבשלות השיכר בנתניה ברומייסיטר גרמני בעל שם עולמי. שמה של הבירה, שיועדה גם לייצוא, ניתן לה על שם המכבים שניצחו את היוונים והפכו לסמל לגאווה ישראלית. על התווית הראשונה אף הוטבע איור של לוחם מכבי. בירה מכבי עלתה על כל הציפיות ובמהלך השנים זכתה בתחרויות בינ”ל רבות, בניהן: לוקסמבורג 1977, פריז 1979 ובריסל 1981.

history image 8
1970

טמפו משיקה את בקבוק המשפחתי – ה”ליטר פלוס” – בקבוק של 1.2 ליטר.

history image 9
1981

בירה מכבי מקרבת לבבות

history image 10
1983

משה בורנשטיין מביא את הפי.אי.טי (PET) לישראל על-ידי השקת הקנקל – בקבוק 2 ליטר מפלסטיק שקוף, בעל תחתית מייצבת, שהפך מיד ללהיט והחליף את הבקבוקים המשפחתיים מזכוכית. הקנקל נמכר ב-3 טעמים -טמפו-קולה, טמפו-לבן (למון-ליים) והטעם הפופולארי ביותר – טמפו-אורנג’.

history image 11
1983

טמפו משיקה משקה אלכוהולי קל בשם “שנדי” – שילוב של בירה עם 1.9% אלכוהול ולימונדה. שנדי הוא משקה גרמני שנולד במקרה בשנת 1912 במהלך מירוץ האופניים המסורתי של מחוז בוואריה. אחד ממוכרי הבירה בדוכנים שמוקמו לאורך המסלול, שמלאי הבירה שלו הלך ואזל, החליט בפרץ של יצירתיות למהול את הבירה שנותרה לו בלימונדה. הקוקטייל המפתיע כבש את קהל האוהדים. עד היום מותג השנדי המוביל בגרמניה נקרא ‘RADLER’ – “רוכב האופניים”. השקת הגרסה העברית לוותה בקמפיין בלתי נשכח בכיכובו של הזמר רוד סטיוארט, תחת הסיסמה “אני צמא לשנדי שלך”.

history image 12
1988

את אני ובירה מכבי

history image 13
1992

ב-15 באפריל 1992, טמפו הופכת לזכיינית של תאגיד פפסיקו בישראל, ומבשרת את פתיחתה של “מלחמת הקולה” בישראל. תוך מספר שנים, הפורטפוליו של פפסיקו במלואו זמין בכל החנויות בישראל.

history image 14
1992

בשנת 1992 בירה היינקן נכנסת לשוק המקומי וטמפו הופכת למשווקת הבלעדית של המותג בישראל. עד מהרה הופכת היינקן לבירת הפרימיום מס’ 1 בישראל. שיתוף הפעולה בין היינקן לטמפו מתהדק ומגיע לשיאו בשנת 2005, כשהיינקן רוכשת 40% ממניות טמפו. היינקן היא כיום מותג הפרימיום בעל התפוצה הרחבה ביותר בעולם, נמכרת בלמעלה מ-175 מדינות.

1994

גולדסטאר הופכת לכוכב של הפאב

1994

יש מכבי יש חברים. וכל מילה נוספת מיותרת

2001

רני מגולני משאיר את החבר’ה במתח

history image 18
2004

כיום טמפו מחזיקה ב-100% ממניות היקב שהפך מאז ליקב הישראלי הגדול והמעוטר ביותר בתחרויות יין בינ”ל.

2004

אנחנו חוזרים ושואלים – מה הקשר? בירה נשר!

2006

תגיד תודה שאתה גבר, ותשתה משהו.

history image 21
2009

טמפו הופכת למפיצה הישראלית של משקה האנרגיה – XL, והופכת למובילת השוק.

history image 22
2011

טמפו מרחיבה את פעילותה בשוק האלכוהול בישראל ומתחילה לשווק את מותגי התאגיד פרנו ריקארד באופן בלעדי.

2012

הביטבוקס של פפסי מקס מכניס את כולנו לגרוב

history image 24
2014

לראשונה טמפו מתחילה לייצר את בירת היינקן במבשלה בנתניה.

history image 25
2015

טמפו מרחיבה את פעילותה בתחום המשקאות הקלים ורוכשת 50% מ”אדיר סחר”

2015

גולדסטאר Unfiltered – ביצירה אמתית עדיף לגעת כמה שפחות

history image 27
2015

טמפו מרחיבה את פעילותה בשוק הוודקה בישראל ומתחילה לשווק את מותג בלוגה היוקרתי באופן בלעדי

history image 28
2015

טמפו ממשיכה להרחיב את פעילותה כחברה הפועלת בכל עולמות המשקאות ונכנסת לעולם הקפה. זאת באמצעות רכישת חברת נני המייבאת מותגים לשוק הקפה החם. במסגרת פעילת זו החברה משווקת את המותגים מאורו, קימבו, קסטודורו ומואק.

history image 29
2017 - מתרחבים לפעילות בחו"ל

טמפו מקימה את הפעילות הראשונה שלה בחו”ל ומשיקה את טמפו קפריסין.